streda 20. júla 2016

Testujeme Elektrobicykel druhá časť

Testujeme Elektrobicykel druhá časť

Ja a môj priateľ sme sa vybrali na ďalekú cestu z Bratislavy po hrádzi smerom na juh. Nikdy by sme však nečakali že prejdeme tak ďaleko a že sa tento cyklo-výlet premení na našu obľúbenú historku. 


Elektrobicykel alebo e-bike sme kúpili ešte v zime, svojich prvých sto kilometrov mám už za sebou a tak som si povedala prečo nešlapnúť do pedálov a ísť niekam kde je pekne. Na Facebookovej skupine Tip na výlet BA a okolie som sa popýtala kam ísť keď zvládnem 80 kilometrov (predtým som najďalej šla do Hainburgu kde nás chytila búrka a ledva som prišla domov, čo bolo bezmála 50 kilometrov) a odpoveď prišla že Gabčíkovo - zasmiala som sa že ja chcem celodenný výlet s prespaním a nie výlet na pol dňa (to som ešte netušila ako ďaleko to Gabčíkovo je, pretože vodičovi sa zdá že tu kúsok), ďalšia odpoveď už bola viac challenging že prídte navštíviť Baťov kanál (čo sa mi zdalo docela rozumné ale vlakom sme s bicyklom ešte necestovali, aspoň nie do uskutočnenia tohto výletu, tak som si túto super možnosť nechala na leto) a víťazná odpoveď znela takto: "Patince, super ubytko vo wellness hotele a druhy den naspet" a tak hor sa na booking.com. Zapáčil sa mi hotelík s dobrou cenou a s pozíciou neďaleko Patiniec a kúsok za Komárnom (vtedy som ešte nevedela že tento kúsok za Komárnom na bicykli po celom dni naozaj nie je kúsok ale o tom v ďalšom diely). 
V piatok ráno sme sa teda vybrali smer Patince (vedeli ste že Patince sú najjužnejšia obec na Slovensku?) do dedinky Bokroš (o Bokroši si napíšeme v poslednej časti). Našu cyklo-púť si rozdelíme na pár častí, podľa udalostí a pocitov nie podľa kilometrov:


2. časť: Kyselica až Gabčíkovo

Po prvých 30 kilometroch sme našli otvorený bufet. Je pravda že bol otvorený asi preto, lebo to bolo v Kyselici, kde sa dá nastúpiť na kompu a previesť sa na druhú stranu Dunaja. Prekvapivo tam stálo asi 5 áut ktoré čakali na kompu, ktorá bola ešte na druhej strane. Dali sme si hroznovku v starej krčme z ktorej sme mali krásny výhľad na vodu ale na prechod kompy sme nepočkali pretože sme pred sebou mali ešte veľa kilometrov. V tomto bufete sme konečne stretli aj iných cyklistov, ktorí tak ako my od rána brázdili hrádzu Dunaja. 



Vyrazili sme od kompy smer Gabčíkovo, po ceste sme stretli žaby, kačky všetkých veľkostí a druhov, labute, volavky a lode ktoré robili krásne vlny. Cesta bola kludná až kým sme neprišli na vodné dielo Gabčíkovo kde bola najskôr rampa ktorú sa na bicykli nijak nedalo obísť (z jednej strany voda a z druhej prudký svah) a teda sme ju museli podliezať, čo nebola až taká sranda ako to znie pretože bicykle sa pod rampu tiež nezmestili, išli sme ďalej a v strede cesty bola veľká ceduľa zákaz bicyklov a odbočka smerom dole na novú cyklotrasu. Táto cyklotrasa vyústila na ceste kde sa dalo ísť buď doprava alebo doľava, označenie ešte nebolo dokončené a boh vie či vôbec niekedy bude. Logicky sme išli doprava lebo tam bolo vodné dielo a tam sme predpokladali že bude pokračovanie cyklocesty, náš predpoklad bol však zlý a vyšli sme na vodné dielo a z neho sme sa pozerali na cyklocestu na ktorú sme sa chceli dostať avšak oddeľovalo nás tak 30 metrov výšky. Takže otočka, tam kde sme odbočili v pravo sme mali odbočiť v ľavo ísť po ceste asi 100 metrov a potom odbočiť v pravo a cesta nás už priviedla na cyklocestu a pokračovali sme ďalej.




3. časť: Nikde nikoho a ulov si obed, bude pridaná zase zajtra a ostnaté časti neskôr.




Celá cesta vyzerala takto, takže sa máte na čo tešiť. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára